Sådan bliver din webshop en topscorer på Google

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Driver du en lille webshop, som du ønsker at synliggøre online, så er det ikke nok, at du har fokus på onsite SEO, dvs. tekstindhold, billeder, title tags og metabeskrivelser. Det er også utrolig vigtigt, at der er styr på den tekniske del og offsite-delen, som er alt det, der ligger bagved din hjemmeside og udenfor din hjemmeside.

Gør din hjemmeside attraktiv for Google

Google har mere end 200 rangering faktorer, og her spiller det bl.a. en stor rolle, at du har valgt en god hosting-løsning med en lynhurtig server, og at hjemmesiden er mobilvenlig. En anden supervigtig ting er HTML-delen, og her kan du anvende Structured Data ved hjælp af programmet schema.org., som gør det mere overskueligt for Google at vise, hvad du har på hjemmesiden. Offsite SEO handler om at booste dit firmas troværdighed og autoritet. Det kan du bl.a. gøre via backlinks (henvisninger fra andre hjemmesider), en profil på de sociale medier samt verificering af dit firma hos My Google Business.

Få professionel hjælp af en SEO-ekspert

Lyder det nørdet og teknisk vanskeligt? Så kan du heldigvis få professionel hjælp hos en SEO-ekspert. Hos firmaet Klikko kan de hjælpe dig med at få en topplacering i Googles søgeresultatliste, og på firmaets hjemmeside kan du også læse mere om betydning af SEO her:http://seobetydning.dk/